Aristoteles ~ Felsefe - Tasavvuf
Modern Batı Bilimi ve Felsefesi Aristoteles'deki Feyz sayesinde bugüne
gelmişken, Aristoteles'deki İlahi Edep ve Tenzih'e ne Bilim Adamları ne
de Felsefeciler kesinlikle ulaşamamışlardır. Aristoteles'in Platon'un
görüşlerini reddetmesi dahi Tanrı'ya karşı Gayretinden ve aşırı
Tenzih'inden kaynaklanır. Çünkü İdealar'da (Platon belki öyle
kastetmemiş olsa bile) o, İlk Hareket Ettiricilik Sıfatını verdiği
Tanrı'ya (Tek İlah'a) karşı gizli bir Şirk bulunduğunu sezmiş, aldığı bu
gizli Şirk kokusu (Teselsül vb)
sebebiyle Töz'leri Madde'lerine bağlı olmak kaydı dışında (görülür
alemin haricinde) reddetmiş ve Alem'i de Töz'ler ile birlikte ancak
Tanrı'ya bağlı görmesi sebebiyle Ezeli saymıştır. (Onun Yunan
Tanrılarını gerçekten kabul ettiğini zannetmek onun hakkında şu
bahsettiklerimiz noktasında çok çocuksu kalmaktadır) Nübüvvet
Bilgisinden mahrum olmasına karşın yani (Ayan-ı Sabite, Tenzih-Teşbih
dengesi vb) Tasavvufi İlim ve Kemal'den eksik bulunmasına karşın ondaki
bu saf Edep ve Tenzih fazlasıyla Övgüye layık ve İlahi'dir; Allah
hatalarını bağışlasın, ondan Razı olsun, Selam olsun! Dediğimiz gibi
ondaki bu Saf Tenzih Edep ve Feyz, onlar sayesinde bugüne gelmiş Batılı
Modern Bilim Adamları ve Felsefecilerde (Eski Yunan Filozofları dahil)
kesinlikle bulunmamaktadır! Onlar burada bahsetme imkanı bulamadığımız
pek çok hususta da onu kesinlikle anlamamış ve çoğunlukla da kendi
zanlarınca yanlış yorumlamışlardır; Onların Aristoteles'in Tanrı
hakkında verdiği Bilgilerden yorumlayarak söylemekten çekinmedikleri
"Tanrı cüzzileri bil-e-mez" sözleri de zannedildiğinin aksine, ondaki bu
aşırı Tenzih'ten kaynaklanmaktadır, herhangi bir anlamda Bilgisizlik
atfetmekten değil. Şunu da bir not olarak belirtmeliyim ki Batılıların
elde edebileceği en yüksek İlmi Kemal Aristoteles ve Platon'un tek
başlarına değil birlikte okunmaları incelenmelerinde gizlidir. Hakiki
Kemal'in Hazinesi ise nerede bulunmaktadır onu tekrar belirtmemize gerek
yok ve fayda da yoktur; görenedir görene, köre nedir köre ne!