Başlıklara tıkladıkça Rastgele yeni kayıtlar gelicektir
Nefs - Beden - Ruh İlişkisi ~ Min Ruhi..
Ruh'un Beden'de oluşan Acı'yı Algılaması, hayvan, çocuk ve yetişkin
İnsan Beden'inde Aynı'dır, değişmez. Beden'de oluşan diyoruz, çünkü
Bedenin Uyuşturulan bölgesinde Acı Hissedilmez; veya Uyuşan Bacağını
Hissetmezsin. Fakat Nefs'in Acı'ya Tepki vermesi, değişmektedir:
Hayvan'a hiçbir şekilde anlatamazken, Çocuğa Anlatsan da Ağlar ve
Korkar.. Yetişkin Bedenine Sahip Nefs'in Tepkisi ise değişiklik
gösterir.. Nefs Acı'yı Hissetmesinde değişmese de, Akıl Ruh'a ve Nefs'e
Telkiniyle onu Teskin edebilir.. Fakat Ruh Nefsine Uyarak onu
dinlemeyebilir, veya Akıl onu İkna edemeyebilir.. Nefsine ve Aklına (ki
Akıl İlim Sıfatından bir Tenezzüldür) Malik Ruh ise, onların
kesintisine-nakıslıklarına veya değişen durumlarına karşın Beden yoluyla
Maddi veya Manevi-Psikolojik olsun tüm Acı'lardan Soyutlanabilir.. Ya
da, Yaratıcısı, O'nun Nefsini ve Bedenini çeşitli şekillerde Kesin
olarak koruyabilir.. Fakat Ruh'un Allah'da (cc) bu Bedeni ve Nefsi
Korumadan öte, Soyutlanabilmesinin de kaynağı Özel Konumu, Kendinde bir
Hususiyeti vardır.. O (Min Ruhi) Aslı itibariyle Soyut'un ta Kendisi ve
her şeyden Münezzeh'tir.. Çünkü Maddi Manevi olsun Acı veya Lezzet (vb),
Sıfat Tecellilerinden bir Tecelliler olup, Ruh ise, Zati Tecelliden
İbaret Saf Varlık'tır, Öz Vücud'dandır (Min Ruhi)..
Kaydol:
Kayıtlar
(
Atom
)